Piikkiön Kokoomus ry

Tervetuloa mukaan Piikkiön Kokoomuksen toimintaan!

Piikkiön Kokoomus on vanhin kaarinalainen kokoomusyhdistys ja se on perustettu tammikuussa 1919. Perustamiskokouksessa paikalla olivat tilanomistaja M Malmströn ja kauppias O Alve Piikkiön Suomalaisen seuran puolesta sekä tilanomistaja L Wirzenius. Piikkiön Kokoomus hyväksyttiin puolueen jäseneksi ensimmäisessä puoluevaltuuskunnan kokouksessa, jossa yllpäätänsä hyväksyttiin puolueelle jäseniä, 13.2.1919. Yhdistys sai jäsennumerokseen 5.

Vuodesta 1921 lähtien yhdistys tunnettiin nimellä Piikkiön Kansallinen Kokoomusyhdistys, jonka nimi vaihdettiin Piikkiön Kansallisseuraksi 1951. Nykyisellä nimellään, Piikkiön Kokoomus ry, yhdistys on toiminut vuodesta 1980. Piikkiön Kokoomus kuuluu Kokoomuksen Kaarinan Kunnallisjärjestöön ja yhdistyksellä on paikka Piikkiö Päivät ry:n hallituksessa.

Matti Uimonen, puheenjohtaja

piikkion.kokoomus@gmail.com