Jaana Friman

Jaana Friman

VTM, vastuuvalvoja
52 vuotta, Kaarina

Olen 52-vuotias kaarinalainen nainen, jonka juuret löytyvät Kuusiston saarelta. Olen koulutukseltani valtiotieteiden maisteri (pääaineena taloustiede) sekä energiainsinööri.
Nykyiseen työhöni Finanssivalvonnan vakuutussektorin vastuuvalvojaksi matkani on kulkenut Turun kaupungin hankintapalveluiden projektipäällikön tehtävän ja vakuutusyhtiöiden asiantuntijatehtävien kautta.
Olen naimisissa Karin kanssa ja meillä on kolme poikaa. Heistä nuorin asuu vielä meidän kanssamme samassa taloudessa. Perhekuntaamme kuuluu lisäksi muutaman vuoden ikäinen cockerspanieli Tessa.

Sydäntäni lähellä ovat luonto, saaristo ja ulkoilumahdollisuudet. Harrastuksiini kuuluvat luonnossa liikkumisen lisäksi puutarhatyöt, lukeminen, käsityöt sekä pienet nikkarointityöt. Perheemme on ollut aina hyvin aktiivinen niin urheilun saralla kuin luottamustehtävien hoidon suhteen. Itse olen toiminut erilaisissa luottamustehtävissä ja suorittanut kauppakamarissa HHJ Pj -tutkinnon. Kuntavaaliehdokkaana olen ensimmäistä kertaa elämässäni.

Kaarinassa on minusta pidettävä huolta kaikista asukkaista ja kaikista asioista. Päätöksenteossa pitää olla sydän ja oikeudentunto kohdillaan. Haluan puolustaa kunnan asukkaiden ja yritysten tasapuolista kokonaisetua, yhteistyötä rakentaen ja tulevaisuudenuskoa vahvistaen. Siksi olen ehdolla!

Minulle tärkeitä asioita ovat

• Vahva kuntatalous, joka ei perustu verojen korotuksiin
  • Yrittäjäystävälliset toimenpiteet, joilla vahvistetaan yritysten mahdollisuuksia työllistää
  • Taloudellisesti, ekologisesti ja sosiaalisesti vaikuttavat hankinnat
  • Uudistuva ympäristöpolitiikka, jotta seuraavat kaarinalaiset sukupolvet eivät joudu maksamaan tämän päivän virheistä
  • Ennaltaehkäisevät palvelut erityisesti sosiaali-ja terveyspalveluissa
  • Ihmiskeskeiset vanhuspalvelut
  • Kannustavat ja mahdollistavat liikuntamahdollisuudet
  • Ajan hengessä kehittyvät koulutuspalvelut
  • Hyvä hallintorakenne sekä pätevät luottamushenkilöt ymmärtämään kehittyvän yhteiskunnan vaatimukset yli toimialarajojen

Lisää ajatuksiani löydät Facebook-sivuillani.