Hanna Sirkiä

aineenopettaja/FM
44 vuotta, Kesämäki

Kotona kolme ihanaa lasta (Emilia 19v, Erika 16v ja Elias 10v), loistava puoliso sekä esikoisen koira, pian toivottavasti omakin pentu. Olen aktiivinen osallistuja, rohkea uusien tavoitteiden saavuttaja ja ahkera tekijä. Kotona hoidamme yhteistyössä perheen asiat, töissä kannan vastuuni toimimalla mm. yläluokkien vastuuopettajana sekä oppilaskunnan vastaavana. Vapaa-aikana olen aiemmin viettänyt paljon aikaa lasten harrastuksissa huolto/joukkueenjohtotehtävissä mutta nyt sen ajan jäätyä taakse on aikaa omalle rakkaalle harrastukselle eli juoksulle. Takana kolme maratonia, edessä toivottavasti vielä useita.

Elämässäni on aina ollut tärkeää osallistua ja koittaa korjata kohtaamiani epäkohtia. Siksi lähdin aikanaan vuonna 2008 mukaan kuntapolitiikkaankin. Nyt takana on jo 12 vuotta Kaarinan kaupunginvaltuustossa ja saman ajan olen istunut myös kaupunginhallitushuoneessa. Olen oppinut paljon, mutta tärkeimpänä sen, ettei kuntapolitiikassa voi ajaa vain yhtä tai kahta asiaa, vaan pitää nähdä kokonaisuuksia ja pyrkiä tasapuolisuuteen.

Vaikka perhe- ja ammattitaustani takia lapset ja nuoret ovatkin minulle todella tärkeitä niin koen että tärkein tehtäväni kuntapolitiikassa on tehdä töitä sen eteen, että Kaarina olisi tasapuolisesti kaikille kaarinalaisille juuri se paras paikka elää, asua, työskennellä, yrittää, opiskella ja harrastaa.

Tahdolla, taidolla ja tunteella – yhteistyöllä vieläkin parempi Kaarina!