Elinvoima

Elinvoima – yrittäjämyönteinen Kaarina

Kokoomuksen tavoitteena on kaupunki, jossa kaarinalaiset elävät ympäristön ja talouden kanssa sopusoinnussa.   Kaarinan tulee olla houkutteleva kaupunki työikäisille, perheille ja senioreille.

Sanomme kyllä vahvalle kuntataloudelle, ihmisten ostovoimalle, yritysten menestykselle ja kestävälle kehitykselle. Kyllä uusille ajatuksille ja investoinneille. Kyllä yrittäjyydelle, uusille työpaikoille ja niiden mukanaan tuomalle elinvoimalle.

Me emme kysy, miten asioita voi estää, vaan miten ne voi mahdollistaa. Kunnan elinvoima ei synny keskushallinnossa, vaan se lähtee paikallisista yrityksistä ja yhdistyksistä – ihmisten omasta tekemisestä.

Kokoomus pitää huolen siitä, että kunta ei ajaudu näivettymisen polulle. Teemme hartiavoimin töitä, että kunnassa kannattaa tehdä töitä, yrittää ja investoida tulevaisuuteen. Me olemme kumppani ja takuuporukka sille, että kunnalla on tulevaisuutta. Lopulta kyse on aina siitä, että hyvinvointi pitää ensin rakentaa, jotta sitä voi jakaa. Juuri siksi sydän on oikealla.

Talouden sopeutuskeino numero yksi ei saa olla kuntalaisten kukkarolla käyminen. Me vastustamme kunnallisveron korotuksia.

Vapaus liikkua on ihmisen perusoikeus. Ihmiset liikkuvat siksi, että se on hauskaa ja hyödyllistä – töihin, harrastuksiin, päiväkotiin, kouluun tai vaikkapa sukulaisten luo. Jokaisessa kunnassa liikkumisen tulisi olla sujuvaa. Oma auto on valtaosalle suomalaisista välttämättömyys. Tarvitaan myös hyvin toimiva joukkoliikenne sekä hyvät kävelyn ja pyöräilyn edellytykset. Näin myös alueiden vetovoima kasvaa. Tulevaisuuden liikenteessä pitää sovittaa yhteen vähenevät päästöt ja sujuva liikkuminen.