Suora bussiyhteys Littoisista Varissuolle

Julkaistu:

Kaarinan sisäisen joukkoliikenteen eli bussilinjojen K1-K6 sopimuskausi on päättymässä. Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta on kilpailuttamassa liikennettä uudelleen.

Uuden kauden lähestyessä on hyvä tarkastella liikenteen toimivuutta. Vaikka kuntarajat ylittävässä liikenteessä asukkaat ovat löytäneet Fölin hyvin, on erityisesti sisäisessä liikenteessä kehittämistä. Bussilinjat eivät nykyisellään palvele kattavasti asukkaiden tarpeita.

Vuonna 2018 Littoisten asukkaat jättivät adressin bussiyhteyksien kehittämisestä runkolinjastouudistuksessa. Kannanotossa toivottiin Littoisista suoraa yhteyttä Varissuolle. Runkolinjaston käyttöönotto on sittemmin viivästynyt vuodelle 2025. Yhteysmahdollisuus tulee selvittää runkolinjastouudistuksessa. Jo sitä ennen K-linjojen reittejä ja aikataulua tulee kehittää kustannustehokkaammiksi ja kysyntää paremmin vastaaviksi.

Esitin Föli-lautakunnassa selvityksen tekemistä K1-linjan poikkeamisesta Varissuolle. Tämän kaltainen koukkaus on ajallisesti lyhyt, eikä aiheuttaisi suurta mutkaa K1-reitille. Se kuitenkin lisäisi merkittävästi linjan houkuttelevuutta esimerkiksi työssäkäyvien ja Turussa asioivien keskuudessa. Varissuolta on hyvät yhteydet edelleen Kupittaalle ja Turun keskustaan.

Koukkaus voidaan toteuttaa kustannusneutraalisti huomioimalla se aikataulusuunnittelussa ja osana K-linjojen kokonaisuutta.

Malla Rannikko-Laine

Lue aloite:

13.4.2022

Piikkiön rautatieasemapuisto kuntoon

Kokoomuksen valtuustoryhmän aloite kaupunginvaltuuston kokouksessa 11.4.2022 Piikkiöön perustettiin vuonna 1899 rautatieasema, jonka yhteyteen noin 20 vuotta myöhemmin rakennettiin rautatieasemapuisto Piikkiön

31.3.2022

Hyvinvointi-ilta

Kaarinan Kokoomusyhdistykset pitivät yhteisen kevätkokousillan 31.3.2022 Kotimäen koululla. Pykälien jälkeen alkoi hyvinvointi-ilta, jossa kuulimme tuoreet kuulumiset aluevaltuutetuilta. Aluehallituksen pj. Sanna

21.12.2021

Seudullista yhteistyötä tarvitaan varhaiskasvatuksessa ja opetuksessa

Turun seutu virittelee Tampereen viitoittamalla tiellä seutuyhteistyötä. Liikennepolitiikassa, maankäytössä ja erilaisten kärkihankkeiden edistämisessä on helppo kuvitella nykyistä tiiviimpää tekemistä. Myös